Thursday, November 11, 2010

შრომის პრობლემა და განვითარების პერსპექტივები




      Sromis problema da ganviTarebis perspeqtivebi
                        k o n f e r e n c i a
           organizebulia „evropuli arCevani saqarTvelosTvis“ mier
                    fridrix ebertis fondis mxardaWeriT
                             13 noemberi
                        Tbilisi, sastumro „kruizi~
dRis wesrigi:
10:15-10:30     gaxsna: gia JorJoliani -social-                                                  
             demokratebi saqarTvelos ganviTarebisTvis,                          
             Tavmjdomare
I sesia: socialur-ekonomikuri tendenciebi: zogadi suraTi
 10:30-10:45   makroekonomikuri tendenciebi da dasaqmebis problema  saqarTveloSi
           ioseb arCvaZe, ekonomikur mecnierebaTa doqtori+
 10:45-11:00   socialuri riskebi Tanamedrove saqarTveloSi
           ciuri anTaZe, ekonomikuri mecnierebaTa doqtori
 11:00-11.15  socialuri dialogis roli SromiTi urTierTobebis mowesrigebis saqmeSi
         irakli petriaSvili – saqarTvelos profkavSirebis konfederaciis Tavmjdomare
 11:15-12:00 diskusia
       12:00-12:30  Sesveneba yaviT

II sesia:  Sromis bazari
   
     12:30- 12:45  Sromis bazris ganviTarebis tendenciebi da problemebi saqarTveloSi
               Mmixeil ToqmaziSvili andria pirvelwodebulis universteti-                         profesori
     12:45-13:00   saqarTvelos Sromis bazris Tanamedrove mdgomareoba da perspeqtiva
       Mmurman carciZe Tsu profesori
     13:00-13:45   diskusia
     13:45-14:30   Sesveneba sadili      

III sesia:    emigracia da socialuri problemebi soflad  N
  
  14:30-14:45   saqarTvelos mosaxleobis emigraciis problemebi
             Mmirian tuxaSvili Tsu profesori
   14:45-15:00   qarTuli soflebis SinameurneobaTa socialuri analizi (rionis
             xeobis magaliTi)
      ioseb gogoZe “teqinformi”
  15:00-15:45   diskusia
  15:45-16:15   Sesveneba yaviT

IV sesia:  sagadasaxado politika da Crdilovani ekonomika
    
   16:15-16:30  sagadasaxado politika saqarTveloSi cvlilebebi da tendenciebi
N                daviT narmania, ekonomikis eqsperti
   16:30-16:45   Crdilovani ekonomikis socialuri ganzomileba
              Bbeqa nacvliSvili, politologi
   16:45-17:30    diskusia

konferenciis daxurva   
      proeqtis koordinatori
      daviT adeiSvili

michaeladeishvili@hotmail.com




Wednesday, November 10, 2010

გიწვევთ სემინარზე "სოციალური და დემოკრატიული იდეები და პრაქტიკა"

ახალგაზრდა სოციალ-დემოკრატები

გ ა ნ ც ხ ა დ ე ბ ა

„ახალგაზრდა სოციალ დემოკრატები“ მართავენ დისკუსია-სემინარების ციკლს თემაზე "სოციალური და დემოკრატიული იდეები და პრაქტიკა" რომლის მიზანიცაა: საყოველთაო კეთილდღეობის სახელმწიფოს იდეის ახალგაზრდობისათვის გაცნობა; ქვეყნის სამომავლო სოციალ-დემოკრატიული განვითარების პერსპექტივის ანალიზი; არსებული გამოცდილების ადაპტირება ქართულ რეალობასა და თანამედროვე გამოწვევებნთან.
ციკლი შედგება ხუთი შეხვედრისაგან.
1. საზოგადოება და დემოკრატია _ გია ჟორჟოლიანი.
2. ადამიანის უნივესალური უფლებები: მათი ლიბერალური და სოციალ დემოკრატიული მიდგომები _ ბაქარ ბერეკაშვილი, გელა ბანძელაძე.
3. სოციალური ეკონომიკური მოდელები _ სოსო არჩვაძე.
4. ახალგაზრდობა და განვითარება _ გია ჟორჟოლიანი.
5. შაზოგადოება საქართველოში: განვითარების პერსპექტივები- მარინა მუსხელიშვილი
დისკუსიები გაიმართება ყოველ ორშაბათს 18.00.
პირველი შეხვედრა შედგება 15 ნოემბერს.
დასწრება თავისუფალია.
სემინარების მონაწილეებს დაურიგდებათ სერთიფიკატები

ახალგაზრდა სოციალ-დემოკრატებიმის: ჭავჭავაძის გამზ: #19. ბ. 29 IV სართული

ავტობუსების გაუქმება სტუდენტებს სწავლაში ხელს უშლის

ავტობუსების გაუქმება სტუდენტებს სწავლაში ხელს უშლის
ახალგაზრდა სოციალ-დემოკრატები, თსუ-ს სტუდენტები პროტესტს გამოვთქვამთ მერიის გადაწყვეტილების თაობაზე, რომლის შედეგად თბილისში გაუქმდა მრავალი ავტობუსის ხაზი და შემცირდა ავტობუსების რაოდენობა. დედაქალაქში გადაადგილებისათვის და უნივერსტეტში მისასვლელად სტუდენტებს რამდენიმე ავტობუსის გამოცვლა უწევთ, რაც არამარტო დამატებით ხარჯებთანაა დაკავშირებული, არამედ მეტ დროსაც მოითხოვს. ხშირია შემთხვევები, როდესაც სტუდენტები გადატვირთული ავტობუსების გამო აგვიანებენ, ან საერთოდ ვერ ასწრებენ ლექციებზე მისვლას. თბილისის მერიის მიერ ავტობუსების რაოდენობის შემცირების არგუმენტად დასახელებული იყო ვითომდა ხაზების არასაკმარისი დატვირთვა მგზავრებით, ამ მიზეზის აბსურდულობას ადასტურებს თბილისში დღეს შექმნილი კრიზისული ვითარება, რომელმაც დაგვაზარალა არა მარტო სტუდენტები, არამედ საზოგადოების ძირითადი, მცირეშემოსავლიანი ნაწილიც. Aავტობუსების ხაზების შემცირებამ დამატებითი გაუთვალისწინებელი ხარჯები გამოიწვია, რადგანაც სტუდენტს ცვლილების შემდეგ ორი ან მეტი ავტობუსის გამოცვლა უწევს დანიშნულების ადგილამდე მისასვლელად. მგზავრობის გაორმაგებული გადასახადი ბევრი სტუდენტისთვის სერიოზული პრობლემაა.
ჩვენ ვაცხადებთ, რომ სტუდენტებისთვის სწავლაში ტრანსპორტის შემცირებით ხელის არ შეშლა, არანაკლები პრიორიტეტი უნდა იყოს ხელისუფლებისთვის, ვიდრე ყველა ის, ძირითადად არარგუმენტირებული მიზეზი, რომლითაც ვითომდა აიხსნება მერიის აღნიშნული გადაწყვეტილება.
Aახალგაზრდა სოციალ-დემოკრატები მოვუწოდებთ თბილსის ყველა სტუდენტს გააქტიურებისა და მერიის ამ გადაწყვეტილებისთვის კოორდინირებული წინააღმდეგობის გაწევისკენ.
გავერთიანდეთ და აქტიურად დავიწყოთ მოქმედება ჩვენი სწავლისათვის საჭირო პირობების გაუმჯობესებისათვის, რომელთა შორისაც გადაადგილება და იაფი ტრანსპორტი ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესია.
ამავდროულად, ჩვენ _ სტუდენტი ახალგაზრდები მოვუწოდებთ თბილისის მერიის დისკრიმინაციული გადაწყვეტილებისგან დაზარალებულ მოსახლეობას _ ნუ შეეგუება დედაქალაქის მმართველი ჯგუფის თვითნებურ და უპასუხისმგებლო გადაწყვეტილებებს, ახსოვდეს, რომ ყველა ჩინოვნიკი ხალხის მსახურია და არა პირიქით, ამიტომაც აქტიურად, ღიად და უშიშრად გამოხატოს საკუთარი პროტესტი ამ და ყველა სხვა სახის უსამართლობის მიმართ.
ჩვენ, ახალგაზრდა სოციალ-დემოკრატები აქტიურ მოქმედებას ვგეგმავთ.

Thursday, November 4, 2010

თანამედროვე ტენდენციები ზოგად განათლებაში


პაატა პაპავა
2010 წლის 16 ოქტომბერი

21–ე საუკუნის ძირითადი გლობალური ტენდენციები კარგად არის ცნობილი: უახლესი საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების დანერგვა, ბაზრების ”გახსნა” და პროდუქტების/სერვისების თავისუფალი მიმოქცევა, ადამიანებსა და ჯგუფებს შორის კომუნიკაციის გაადვილება-გააქტიურება, საზოგადოებების მზარდი ინტერ– და მულტიკულტურულობა, რაც, თავის მხრივ, იწვევს როგორც ქვეყნებს შორის კონკურენციის, ისე მათი ერთმანეთზე დამოკიდებულების ხარისხის მუდმივ ზრდას. გლობალიზაცია, როგორც შეუქცევადი პროცესი, ნებისმიერ ქვეყანაში ახალი გამოწვევების წინაშე აყენებს განათლების სისტემებს. ამ ფონზე განსაკუთრებულ აქტუალობას ინარჩუნებს შეკითხვა - რა არის განათლება: ადამიანის ერთ–ერთი ფუნდამენტური უფლება თუ გლობალური ბაზრის მხოლოდ ერთ–ერთი სეგმენტი/პროდუქტი?
1999 წლის გაერთიანებული ერების განვითარების პროგრამის (UNDP) ანგარიში გამაფრთხილებელ ცნობას ავრცელებს: ”როცა ბაზარი საკმარისზე შორს მიდის სოციალურ და პოლიტიკურ შედეგებზე გავლენის თვალსაზრისით, გლობალიზაციის სარგებელი არათანაბრად და არაადეკვატურად ნაწილდება. ის თავს იყრის ცალკეული ადამიანების, ერებისა და კორპორაციების ხელში და იწვევს დანარჩენთა მარგინალიზებას ...” ამიტომ მნიშვნელოვანი ამოცანაა, რომ გამოიძებნოს საერთაშორისო ინსტიტუციები და მართვის წესები, რომლებიც უზრუნველყოფს, რომ ”გლობალიზაციამ ადამიანებისათვის იმუშაოს და არა მხოლოდ მოგებისთვის.”
თანამედროვე გლობალურ ტენდენციებს შორის ზოგიერთი მათგანი დიდ გავლენას ახდენს ზოგადი განათლების სისტემებზე. მათ შორის ხაზგასასმელია შემდეგი:
·         უთანასწორობა (სოციალური, ეკონომიკური, პოლიტიკური) როგორც ქვეყნებს შორის, ისე ცალკეული ქვეყნების შიგნით;
·         მოსახლეობის მობილობის ზრდის შედეგად წარმოქმნილი ა. საერთაშორისო ელიტები და ბ. სხვადასხვა სახის მარგინალიზებული ჯგუფები (არალეგალური მიგრანტები, ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლები, დევნილები, ქუჩის ბავშვები და სხვ.);
·         ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების დანერგვის შედეგად გაადვილებული როგორც სასარგებლო ინფორმაციის მიმოქცევა, ისე ნეგატიური პროპაგანდა;
·         ცვლილებები სწავლებისა და სწავლის პარადიგმაში, რაც ასახვას ჰპოვებს სასწავლო პროგრამების, პროცესებისა და რესურსების მუდმივ განახლებაში.
·         განათლების სერვისებისა და პროდუქტების პრივატიზება (სახელმძღვანელოები, ტესტირება, პროგრამული უზრუნველყოფა, ტრანსპორტი და სხვ.);
·         ჩრდილოვანი განათლების სისტემები (კერძო რეპეტიტორობის ინსტიტუტი);
·         საგანმანათლებლო სტანდარტების და შესაბამისი ტესტების გაერთგვაროვნება და გათანაბრება საერთაშორისო დონეზე.
მოსალოდნელია, რომ უახლოეს მომავალში განათლების კომერციალიზება კიდევ უფრო გლობალურ სახეს მიიღებს. რა გავლენა აქვს ამ გლობალურ პროცესებსა და საჭიროებებს განათლების სფეროზე?

პროგრამულ და შინაარსობრივ დონეზე ზოგადი განათლების სფეროში გამოიკვეთა მოსწავლის ძირითადი საორიენტაციო კომპეტენციები, რომლებიც ჩვენი ქვეყნის ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებშიც არის წარმოჩენილი:
  • ინფორმაციის მიღების, დახარისხების, დამუშავებისა და გავრცელების კომპეტენციები;
  • ზნეობრივ–მოქალაქეობრივი გადაწყვეტილებების მიღებისა და რეალიზების კომპეტენციები;
  • ენობრივ-კულტურული იდენტობის შენარჩუნებისა და ინტერკულტურული ინტერაქციის კომპეტენციები.

დღეისათვის ცნობილია ხარისხიანი ზოგადი განათლების საყოველთაო ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფის რამდენიმე სტრატეგიული მიდგომა. ესენია:
1.      მერიტოკრატიის პრინციპზე დაფუძნებული მიდგომა, რომელიც კონკურენციის ხელშეწყობას ითვალისწინებს. ასეთი მცდელობები ეფექტურად მუშაობს მხოლოდ მოსახლეობის მცირე ნაწილისათვის, მაგრამ ვერ უზრუნველყოფს დაუცველი ფენების უზრუნველყოფას ხარისხიანი განათლებით.
2.      საკომპენსაციო მექანიზმების ამოქმედებაზე დაფუძნებული მიდგომა. ის გულისხმობს სამიზნე ჯგუფების გამოკვეთას და მიზნობრივ დახმარებას ინდივიდების, თემის ან სახელმწიფო დონეზეც კი. მიდგომის ძირითადი ნაკლი იმაში მდგომარეობს, რომ სამიზნე სუბიექტების დაზუსტება ადვილი არ არის და ხშირად პრობლემის ფესვებს ნაკლებად ეხება.
3.      ინტერვენციის პრინციპზე დაფუძნებული მიდგომა. ინტერვენციული პროექტები, როგორიცაა Headstart, Success for All, Reading Recovery Programme და სხვ. ეხმარება ინდივიდუალური შედეგების აღმოფხვრას, მაგრამ ზოგადი სურათის უკეთესობისკენ მკვეთრად შემობრუნებას ნაკლებად ახერხებს.
4.      სკოლის განვითარების პრინციპზე დაფუძნებული მიდგომა, რომელიც სკოლის ეფექტურობის კვლევების შედეგებს ეყრდნობა. ეს მიდგომა სკოლის განვითარების პოლიტიკის შექმნისა და რეალიზების თვით სკოლის წარმომადგენელთა კომპეტენციაში გადატანას გულისხმობს. შედეგები ცხადყოფს, რომ ეფექტური ლიდერებისა და მასწავლებლების მშობლებთან თანამშრომლობას საკმაოდ დიდი წარმატების მოტანა შეუძლია.  

ხარისხიანი განათლების უზრუნველყოფის მხრივ ერთ-ერთი ყველაზე აქტიური ორგანიზაციაა ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაცია. ამ ორგანიზაციის ბოლოდროინდელ გამოცემებს შორის განსაკუთრებით საინტერესოა მასშტაბური კვლევის ანგარიში (Education at a Glance. OECD Indicators, 2010), რომელიც განათლების სფეროში უკანასკნელი წლების ტენდენციებს წარმოაჩენს. ანგარიში მოიცავს ათეულობით ქვეყნის განათლების სფეროს მახასიათებლებს საკვანძო ინდიკატორების მიხედვით. ზოგადი განათლების სფეროს აღწერას ეთმობა სპეციალური ბლოკი - ”სასწავლო გარემო და სკოლების ორგანიზება”. სტატისტიკური მონაცემების ანალიზი და პოლიტიკური კონტექსტის აღწერა კარგად წარმოაჩენს იმ ფაქტორებს, რომლებიც განსაზღვრავს ზოგადი განთლების პოლიტიკას და საჭირო რესურსების მოცულობას სხვადასხვა ქვეყანაში. წარმოდგენილ საკითხებს შორისაა ისეთი საკვანძო თემები, როგორიცაა: სკოლაში სასწავლო საათების რაოდენობა, მოსწავლეთა რაოდენობა კლასში, მასწავლებლის ანაზღაურება, მასწავლებლებისა და მოსწავლეების რაოდენობებს შორის მიმართება, მასწავლებლის სამუშაო საათების რაოდენობა, მშობელთა გავლენა სკოლის მართვაზე და ა. შ.

აღწერილი გლობალური ტენდენციების ფონზე საქართველოს განათლების სისტემაში ჯერ კიდევ ბევრი მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილება უნდა იქცეს მსჯელობის საგნად. სასურველია, დისკუსიებში აქტიურად ჩაერთონ არა მარტო სფეროს ექსპერტები და განათლების სისტემის მმართველები, არამედ ფართო საზოგადოება.

დასკვნის სახით შეიძლება ითქვას: თუ მნიშვნელოვანია, რომ ხარისხიანი განათლება თანაბრად ხელმისაწვდომი იყოს ინდივიდუალურ, რაიონულ და ეროვნულ დონეზე, საჭიროა ისეთი პროგრამების ამოქმედება, რომლებიც ითვალისწინებს კულტურულ თავისებურებებს, ოჯახების სოციო-ეკონომიკურ მდგომარეობას და მოსწავლეთა ინდივიდუალურ საჭიროებებს.
უკვე კარგად არის ცნობილი, რომ გლობალური პოლარიზებისა და უთანასწორობის ფონზე განათლების ხარისხი ვერ გაუმჯობესდება დამატებითი რესურსების მობილიზების გარეშე (განსაკუთრებით, განვითარებად ქვეყნებში). ასევე, ფაქტია, რომ სახელმწიფო პოლიტიკა უნდა იყოს ორიენტირებული სასკოლო სისტემისათვის შიდა პროდუქტის პროცენტული წილის ზრდაზე, თუნდაც ეს სხვა სფეროებზე ფინანსური რესურსების განაწილების პრინციპებისა და ფორმულების გადახედვას მოითხოვდეს.

Wednesday, November 3, 2010

განათლების ხარისხი და სკოლის მართვა

ზვიად მიმინოშვილი
dRes ganaTlebis politikis diversifikaciasa da profesionalizmisgan gandgomas vafiqsirebT. sistemis “eqstraordinalur warmatebebze” orientirebuli mesveurebi gaumarTlebel, dausabuTebel da upasuxismgeblo nabijebs dgamen.
“eqstraordinalebi” swavlebis xarisxis xelSewyobad sajaro skolebSi policiuri reJimis damyarebas asaReben. maTi damokidebuleba sajaro skolebisadmi calsaxaa: aq qaosia. sruli udisciplinoba da ganukiTxaoba. normaluri ganaTleba kerZo skolebSia SesaZlebeli. sulac araa aucilebeli yoveli arCevnebis win maswavlebelTa mravalaTasian eleqtoratze reveransebis keTeba. maswavleblebi uvargisebi arian da msoflio yuradRebis centrSi moqceul qveyanas arcxvenen. samarcxvino maswavleblebisa da skolebis Senaxva ki msoflio Tanamegobrobisgan aRiarebul elitarul mmarTvelobas mZime tvirTad awevs. sajaro skolebidan warmoudgenelia konkurentunariani da kvalificiuri kadrebis gamosvla.
Sesabamisad viRebT iseT mdgomareobas, sadac:
·         uaryofilia zogadi ganaTlebis erovnuli miznebi.
·         ar arsebobs swavlebis xarisxis SenarCunebisa da ganviTarebis strategia.
·         araa dadgenili Sesabamisobebi saswavlo miznebsa da swavlebis xarisxis strategias Soris.
·         ar arsebobs swavlebis xarisxis filosofia.
·         aSkaraa skolebis kerZo, merkantiluri da zog SemTxvevaSi politikuri niSniT inspeqciebisa da auditisadmi negatiur mijaWvuloba, “urCi” administraciis Semdgomi dasjis mizniT.  
·         aravin zrunavs skolebSi swavlebis xarisxis transparantuli, obieqturi da samarTliani Sefasebis kriteriumebis SesaamuSaveblad.
·         ferxdeba maswavlebelTa maZieblobis programis amoqmedeba.
·         skolis administracis ganaTlebis sistma partiuli dakveTis instrumentad aRiqvams da ara zogadi ganaTlebis erovnuli miznebis realizatorad.
·         saministro mandaturebis institutis, profesionali kadrebis daTxovnisa da zog SemTxvevaSi maTi devnis gziT nergavs totalur SiSsa da panikas, rac SeiZleba Sefasdes samoqalaqo cnobierebisa da sazogadoebis wnaaRmdeg ganxorcielebul diversiad. 
·         skolis administracia da pedagogebi SezRudulni arian mediasivreSi sakuTari azris dafiqsirebisgan. skolis SigniT struqturul erTeulebs Soris warmoqmnili yvela xelovnuri barieri maswavleblebisa da administraciis dakabalebas, moswavleTa gazuluqebas da gazarmacebas isaxavs miznad.
·         mTeli sistema gadasulia carieli populisturi da arafris momtani lozungebis gamoweraze da PR-aqciebze.
·         SeiniSneba fsiqozuri da gauazrebeli ltolva yvela saxis profesiuli standartebis raodenobr zrdaze da nebismier raodenobriv maCveneblebze.
·         pedagogebs sZulT da ezizRebaT policiuri reJimis nawilad yofna, ara imitom, rom policia cudia, aramed imitom, rom Tavad sxva profesiis – pedagogikis warmomadgenlebi arian, ara da sistemaSi sul sxva – policiuri moTxovnebia.
·         profesiul saganmanaTleblo programebi, gadamzadebisa da kvalifikaciis amaRlebis procesi saministros dakveTebis monuri morCilebis qveS myofi profesiuli ganviTarebis sxva centrebis mimarT mtrulad ganwyobili likvidatorebis amaraa darCenili, rac pedagogebs arafers ar aZlevs.
·         SemoqmedebiTi da profesionali kadrebi reJimsSeugueblebad cxaddeba da skolebidan maT dasaTxovnad yvela zomas iReben.  
sabolood SeiZleba iTqvas, rom:
§  saministro mizanmimarTulad adgas marTvis sworxazovan models. demokratizaciisa da decentralizaciis procesi CaSlilia. skolis direqtori sulac araa aucilebeli, rom ganmanaTlebeli iyos.
§  saqmianoba fasdeba mxolod raodenobriv maCveneblebze, PR-aqciebis intensiurobaze da statistikaze dayrdnobiT
§  yuradRebis centrSia moklevadiani sargebeli da droebiTi efeqtebi.
§  SeuZlebelia avtoritaruli marTvis stilma zogad ganaTlebaSi deklaarirebuli principebis ganxorcielebas Seuwyos xeli
minda Sevexo ganaTlebis saministros mier mandaturebis institutis dasanergad warmoebuli ybadaRebul kampanias. aqve aRvniSnav, rom mandaturis institutis msgavsi aSS-Sic aris. Tumca aSS-s skolis dafinanseba 46 milion dolars Seadgens, saqarTveloSi ki – 168 510 dolars (300000 lari) Zlivs aRwevs. es ukanaskneli amerikuli skolebis dafinansebis 1%-ic ki ar aris (0.37 %). skolis mTliani dafinansebis 5% -is mandaturebis xelfasebad gacema swavlebis xarisxis da bavSvis saukeTeso interesebis sruli ignorirebis magaliTi SeiZleba iyos da meti araferi. xolo iq sadac 60 oboli, 80 socialurad daucveli, 24 ltolvili, 42 hiperaqtiuri, 10 inkluziuri, 40 sazRvargareT da 90 martoxela mSobelis (Tbilisis erT-erTi skolis monacemebi) bavSvi swavlobs amgvar danaxarjebs gamarTleba ar aqvs.
amasTan, roca masalisadmi damokidebuleba ganpirobebulia mxolod valdebulebiT da iZulebiT, is ar aris disciplinaruli. gulmodgineba marto gulmodginebisTvis ki aris marto disciplina. aseT rames adgili aqvs, roca mxolod disciplinis Rirebulebas da movaleobis grZnobas eZleva upiratesoba. es ewinaaRmdegeba swavlebis aqtiur meTodebsa da im Teoriebs, romlis gamoyenebac ase mniSvnelovania erovnul saswavlo gegmebSi warmodgenili Sedegebis misaRwevad.
disciplinisa da bavSvTa danaSaulobebis aSS-s skolebis statistika da zogadi mdgomareoba aseTia: ix. danarTi # 1
garda zemoT aRniSnuli saqmianobisa skolaSi warmatebuli marTvis utyuari garanti aris xarisxiani swavleba.